08 Julai 2010

KEHIDUPAN ABADI DAN BERKEKALAN

Salam buat semua. Kehidupan kita ini tidak berkekala di dunia. Oleh itu kita haruslah beringat dan menginsafi diri sendiri. Jangan la kita ego pada diri sendiri tanpa memikirkan hak orang lain atau mengabaikan tanggungjawab kita sebagai orang yang beragama. Pada zaqman sekarang banyak kita yang telah keliru dan buat silap dan mementingkan diri sendiri tanpa melihat orang lain. Bagi aku, aku adalah manusia biasa yang mempunyai perasaan dan mempunyai tanggunjawab yang banyak dan berat. AKU HARUS TERUKAN KEHIDUPAN INI WALAUPUN AKU TIDAK MEMPUNYAI APA  APA LAGI. Oleh  itu beringat la wahai adik-adik serta kakak atau abang abang atau makcik dan pakcik bahawa hidup di muka dunia ini hanya sementara ia memerlukan kita. Dan beringat la bahawa setiap orang mempunyai kesalahan. Maka harus engkau atau aku saling bermaaf-mafan diantara satu sama lain... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan