19 Ogos 2010

Juadah Berbuka Puasa

My Lovely Arina

Salam buat reader semua. Hari ini kat ofis tak byk keje so sempat la aku upload apa2 yang patut. Sebenarnya tiada apa yang best pun. Cuma ramadhan kali best sebab aku dan baby arina dapat pergi mengerjakan solat tarawih. Walaupun arina kacau sewaktu aku solat, tapi aku masih boleh teruskan solat ku sehingga selesai 23 rakaat. Itu yang membuatkan aku byk bersyukur kerana allah masih memberi kesempatan ke atas diri aku untuk terus berterawih dan mengerjakan apa yang disuruh pada tahun ini.

Ini nah ceta sikit pasal juadah berbuka puasa nih. Semenjak bulan puasa nih semua orang kalut gi pasar ramadhan untuk membeli hidangan berbuka puasa. Sama lak cam aku..hari2 gi beli. Cuma kalau cuti baru masak. Tadi kalau sahur tuh kena la masak. Ceta pasal juadah nih bermacam dan berbagai juadah yang di jual sehingga tak mampu tgn nak bawa. Hahahaha

Itu la dikatakan nafsu makan. Aku ni kadang2 termasuk jugak dalam golongan ini. Tapi sekarang lahamdullilah dah boleh control sedikit tentang bab makan nih. Almaklum la, setiap hari dan setiap pasar ramadhan bermacam juadah yang dihidang pamerkan sehingga perut pun memula lapar la...apa lagi.

Kalau di kedah nih 'bermacam kuih tradiional dan masakan berbagai2 ala-ala masak. Sampai pening nak memilih dibuatnya. Itu belum tgk, kalau tgk semuanya mahu diangkut..

Sabar...sabar... jangan la engkau leka dengan makan kerana makan boleh membuat anda merana kesakitan. hahaha... pandai la aku nih....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan