19 Jun 2014

Resepi Meal Shakes Ais Blender

Assalamualaikum buat semua bloggers

Salam sayang buat semua...

Dalam tengah2 rehat selepas selesai solat zohor siang tadi. Anak saya yang sulung balik dari sekolah....nampak cam bersemangat ye walaupun hari ini tengah  berpuasa sunat. Saya bertanya la kenapa Abang Nazmi ..mama tgk cam sihat tak letih pun, dia senyum. Mama tgu kejap na...abang solat dulu nanti abang bg tau...saya tanya bg tau apa..

Dapat result exam ke....dia senyum ye....

Lepas tu, balik pulak seorang lagi anak teruna saya Nazirul yang kedua...macam tak letih ye..selalu balik mama la kena tolong angkat beg. Ini boleh gelak2 dan lari2 lak...dalam kepala otak nih..apa hal lak anak2 aku nih..

Tak sempat berapa minit si kecil pun balik dari rumah singgahannya....mama mama dari jauh dah panggil..aku jawab la ya ada apa adik (Arina). Mama tau tk semalam abang mie balik dari sekolah buat kat adik coklat shakes blender macam ais blender tu la. Tapi yang sedap... aku pun kata ya ka...sedap sapa yang buat..resepi ambil mana....

Sambil duduk kat kerusi ruang tamu dia bagi tahu aku yang abang mie dia buat guna Meal Shakes...

Selesai saja abang mie solat ...dia pun  bagi tau..

laaa tak sempat abang nak ceta adik nih...

abang baru nak ceta kat mama..adik dah ceta...gaduh lak dua beradik nih.

Aku pun bersoal selidik la....abang buat cam mn...sedap ke...dia bagi tau dia reka saja.

Resepinya cam nih

Meal Shakes 2 camca besar
Milo 2 camca besar
Ais Ketul

Lepas blender sekali semua dgan ais hingga pekat...

Selesai...haa..senang saja ...

Ah..ah senang mama...

Abang nazmi bagi tau waktu sahur tadi dia buat..Meal Shakes Ais Blended tu yang rasa kenyang sapai sekarang dan sedap ...

Aku pun bg tau yang malam nih buka puasa buatkan untuk mama dan abah...

Masing2 okay..berebut nak buat..

Sebelum buka waktu berbuka puasa. Masing2 sibuk kat dapur nak buatkan Meal Shakes Ais Blended. Aku sebagai pemerhatian ye, tgk apa yang mereka buat dan masukkan....

Apabila selesai semua...azan pun berkumandang, kami semua berbuka puasa aku pun merasai apa yang dibuat tadi....

BETUL LA............SEDAP SANGAT

Rasa macam aiscream yang lemak berkrim lagi...wah..pandai budak2 nih reka....

Abahnya sapai minta tambah lagi sebab sedap dan tak manis....rasa macam chocolate aiscream lak.....memang best la......bertenaga saja walaupun tengah puasa...

Sesuai untuk anak2 yang tengah belajar berpuasa. Ibu2 boleh buat untuk anak anda. Semoga dengan resepi yang tak seberapa nih dapat membantu ibu2 di dalam bulan puasa mendidik anak2 kecil yang baru belajar puasa.

Alhamdulillah syukur dapat memberi yang terbaik buat anak2....

Meal Shakes

Milo



Hasilnya 
Meal Shakes Ais Blended 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan