12 Ogos 2014

Ubat Tahan Sakit Rutin Bulananku

Assalamualaikum buat semua blogger yang di sayangi.

Cerita sebenar tentang penderitaanku setiap bulan dari anak dara sehingga sekarang.

Mungkin orang tidak tahu bahawa aku sentiasa ceria dan gumbira setiap masa dan seorang yang aktif sukan dari sekolah sehingga sekarang.

Penderitaan yang aku alami setiap bulan dan kadang2 takut bila period datang.

Mula semenjak anak dara lagi. Setiap bulan aku terpaksa di bawa ke hospital atau klinik oleh ibuku bagi mendapatkan ubat penahan sakit.  Doktor akan suntik ubat tersebut kepadaku. Selepas 2 jam menerima suntikan tersebut aku akan okay tapi hanya untuk sementara saja. Ia akan kembali pulak pada bulan hadapan.

Selalu aku akan sakit lebih kurang 2 hari. Jadi hari berikut terpaksa telan panadol bagi menahan kesakitan yang aku alami. 

Sehingga sekarang walaupun aku dah berkahwin dan mempunyai 3 orang anak tapi kesakitan aku masih berlanjutan. Aku terpaksa menahan sakit dan period aku yang begitu banyak sehingga aku menjadi pucat dan letih.

Aku tidak pernah mencuba apa2 suplemen untuk period yang tidak regular. Kadang2 period aku tidak datang sehinga 4 ke 5 bulan. Tapi aku tidak mengandung.

Aku telah mengkaji dan mentelaah berkaitan dengan GLA Complex yang sangat terkenal dalam suplemen shaklee.

Dengan banyak membaca dan menerokai setiap sudut dan aku mencuba dan hasilnya yang menakjubkan bahawa period yang dulu datang selalu sakit dan kini hilang tanpa dijejaki. Dan perjalanan period yang dahulu tidak teratur kembali teratur dengan update sekali.

Syukur alhamdulillah semoga dengan adanya suplemen ini aku dapat menolong diri sendiri yang menghadapi masalah sesunggut.

Aku berdoa semoga sesunggut yang ada pada diri ini akan hilang dan tidak akan kembali lagi...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan