04 Mei 2015

Umrah Part 3

Assalamualaikum. . .

Aduh lamanya tertangguh bab umrah nih. Dah hampir 5 bulan. Tapi ceta belum siap..

Banyak sgt keje dan kadang2 tak sempat lak singgap kat blog kesayangan nih.

Tapi dengan apa cara aku akan siapkan ceta aku..rugi kalau aku simpan ye..

Setelah berada di Madinah kami sempat  memasuki raudhah sebanyak 3 kali. Itu pun terlalu ramai org. Mlm sebelum aku di bawa oleh kakakku di bahagian depan sekali untuk bersolatbdan berdoa di situ. Keesokan harinya aku jugak sempat memasuki raudhah bersama2 jemaah yang lain. Aku rasa rugi jika tidak ke raudhah. Dengan izinnya aku sempat bersolat di sana dan dapat melakukan solat tahajud. ..solat hajat dan solat2 sunat.


Dihadapan dan di dalam raudhah. Sempat bergambar kenangan. Semoga allah menjemput lagi aku ke sini. 



Malam yang begitu dingin dengan tiupan angin malam di hadapan masjid Nabawi.



Sempat bergambar selepas solat asar. 


Sebelum pulang ke hotel sempat meninjau dan melihat2 kawasan hotel2 di madinah.


Dibawa melawat sekitar masjid nabawi yang masjid letaknya kubah hijau dan di situ lah letak makan nabi Muhammad saw.
tidak lupa jugak berselawat ke atas baginda.


Hari berikutnya dapat melawat masjid quba. Dapat mengerjakan solat sunat.


Hari terakhir di madinah dan membeli sedikit buah kurma dan jubah2 sebelum keesokan harinya  kami akan bersiap sedia untuk berangkat ke mekah dan mengerjakan umrah. 


Kunjungan terakhir dan ucapan selamat tinggal buat nabi Muhammad  saw .
 Ya Allah semoga engkau memberi peluang kepada ku dan keluargaku untuk datang lagi ke madinah. Engkau jangan jadikan junjungan ni junjungan terakhir buat ku. Engkau berikan aku dan keluarga dimurahkan rezeki untuk datang lagi dan beribadat di rumahmu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan