19 Julai 2010

CERITA HUJUNG MINGGU

Salam buat semua. Mai kita ceta sikit pasal hujung minggu ini.. Mesti kau orang semua (depa-depa semua (dlm loghat kedah) sibuk dengan  aktiviti di rumah. Sama jugak dengan aku, semestinya sibuk selalu. kalau yang bujang tu mungkin tak sibuk macam yang dah kahwin. Biasalah di awal pagi. kita ceta diawal pagi lak.


Aktiviti Seawal pagi....


kalau kaum suami-suami yang aku maksudkan itu mesti tengah membuta... apa lagi semenjak habis world cup ni. Depa kata nak bayar balik tidur... kalau bayar posa bagus jugak nih ada lak nak bayar tidur termasuk my hubby aku.. enatah la jam berapa bsru nak bangun. Tapi yang pasti bangun terus lunch la.


Seawal pagi bagi orang-orang pompuan nih apa lagi.....


Mencuci rumah la 
Membasuh pakaian la
Tengok aktivit anak (kerja-kerja sekolah)
Memasak (untuk para suami yang akan bangun makan)  hahahahahaha
Menjemur kain
Melipat kain
Mengsterika kain 


Orang kata segala-galanya la. Almaklum la cuti hujung minggu.


2 hari cuti masih kerja tak habis mengalahkan duk kat ofis lak. Tapi memang la kalau dirumah mana ada habis kerja. Melainkan kita yang berhenti seketika untuk bersolat. Itu yang pasti.. Tapi seronok juga mengemas dengan anak-anak. dengan telatah masing-masing tak nak mengalah dalam menolong aku. Biasala kalau mulut tak bising itu bukanyan orang pompuan. Tu yang my hubby aku terpaksa sambung tidur hingga ke tengahari.. Kononnya utuk merehatkan badan. Arghhhhhhhhhh depa juga yang rehat. Aku nih macam mesin basuh atau robot dah.          


Tapi apa-apa thank you to my hubby yang sentiasa memberi sokongan dan menolong aku setiap masa tanpa mengenal erti jemu dan marah. Love u so much. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan