20 Julai 2010

NILAI DAN ERTI KEHIDUPAN

My Lovely Arina

Nilai dan erti kehidupan. Bagi aku nilainya amat tinggi dan sangat berharga tanpa disedari.. Tetapi tidak semua orang yang menghargai nilai . Mereka nilai dengan mata yang kasar dan tanpa mengerti sejarah masa lalu. Tapi kehidapan sangat bereti bagi aku kerana kehidupan la aku hidup di dunia ni dan dapat melihat keajaiban allah dan aku dapat mengerti tentang pengertian kehidupan diri ini. tanpa dinilai oleh sesiapa.


Tanpa nilai dan kehidupan tidak bermakna la bagi aku. Tapi dengan kehidapan ini aku dapat membentuk peribadi diriku setiasa berwaspada dan berhati-hati mengejar dunia yang entah dimana.  Bagi sesetengah orang yang tidak tahu menailai dan merasa kenikmatan kehidupan atau kehidupan mereka yang hanya direka dan dicipta oleh mereka sendiri.. Aku adalah hamba allah yang banyak kesalahan tentang kehidupan indah bahasa dari rupa. Hahaha betul kah peribahasa aku nih. Apa-apa pun kita sebagai insan dan manusia di dunia ini harus bersyukur dan menikmati kehidupan di muka bumi allah ini dengan lebih teratur dan sempurna hendaknya. 


                                                  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan