08 Februari 2015

Hilangkan 14kg dengan Lecithin Shaklee

Assalamualaikum. .....

~ Hilang 14KG dgn Lechitin Shaklee !! ~

Wooo....wooo....wooo...betul ke...

Apa yg best sgt psl lechitin ni?? teruskan pembacaan anda yaa...mungkin ader di kalangan pembaca2 blog saya ni,benar2 inginkan berat bdn yg ideal dgn cara yg sihat...( tnpa mengambil sbrg jenis pil2 pelangsing)

 CREDIT TO IBUHAKIMHAIKAL YG TELAH BERJAYA MENDAPAT BERAT BDN YG IDEAL...:)

JOM KITA IKUTI KISAHNYA:-

Ini lah saya sebelum dan selepas (sekaranglah tu)..

Saya mula sedar yang badan naik sejak anak ke 2 saya berumur 6bln..selera makan membuak2..dan badan juga bagai dipam2..lagilah saya ni menyusukan anak sepenuhnya dengan susu ibu, saya tak boleh nak diet beria2..jadi saya bedal je apa makanan yang terlintas difikiran ni nak makan..yang sangat sedihnya bila seluar Jeans saya yang saiz 34 tu dah tak muat lagi..huhu…

Jadi saya mula berazam nak muatkan semula seluar Jeans yang saiz 34 tu..sebab saya sayangkan seluar tu..dan tambah lagi saya sayangkan badan saya yang slim masa anak dara dulu..ceh..slim ke..haha..

Jadi jom saya sharekan apa yang saya buat bermula dari bulan 3 tapi yang betul2 dietnya dari bulan 6 ni lah..

- Saya kurangkan makan Nasi. Mula2 makan dalam jumlah yang sedikit..ada juga beberapa bulan saya tak sentuh nasi dalam 2 bln macam tu lah..memang susah nak biasakan tapi lama2 saya jadi terbiasa..

- Saya kurangkan minum air manis terutama sekali minuman dalam tin. Gula dalam minuman tin tu sangat tinggi tau..

- Saya kurangkan fastfood. (No KFC, No Pizza)

- Saya bersenam dalam rumah je..senaman ape yang saya buat ye..saya skipping dan saya main hullahoop yang gelung rotan gelek2 kat pinggang tu lah..  memang berpeluh..mula2 saya digelakkan oleh anak2 dan suami..huhu..

- Saya mula AEROBIC kat Tmn Pulai Perdana JB dah dekat sangat dengan rumah..baru mula 2 bln..saya ambil program “Shape Your Body”..buat ape dengan program ni..sebab saya perlu untuk saya bentukkan semula badan saya yang dulunya gemok dengan beraerobic..memang terbaekkk..

- Saya banyakkan makan sayur dan makanan yang kurang kalori seperti meehoon sup..mula2 memang tak seleralah nak makan tapi “alah bisa tegar biasa”..

- Saya banyakkan minum AIR MASAK..sebab air masak juga membantu untuk meningkatkan metabolisma badan kita..

- Saya KAWAL NAFSU MAKAN saya yang dulunya sangat suka makan makanan yang berlemak seperti masak lomak cili api..haha..maklumlah saya orang N9..

- Saya menjalani PROSES DETOX dengan HERB-LAX SHAKLEE..sebab untuk kuruskan badan wajib menjalani proses penyikiran toksin dalam badan dahulu supaya mudah untuk proses penyerapan vitamin berlaku..maklumlah dah hampir 30 tahun hidup perut ni pun dah macam2 terima jenis makanan..

- Saya ISTIQAMAH makan LECITHIN SHAKLEE sebab ia membantu untuk saya dapatkan berat idaman saya..dan juga kalau dulu saiz jeans 34 pastu 31 dan sekarang dah saiz 29..macam tak caye je..tapi kene percaya… 

Memang lambat untuk saya daptkan berat ideal dengan ketinggian saya dan ambil masa yang lama juga..tapi dek NEKAD dan AZAM saya teruskan juga..seiringlah dengan USAHA..bukan angan2 je..berat saya masa pakai baju oren kat atas tu lebih kurang 74kg..BMI terlebih berat badan..saya cuma nak dapatkan berat ideal je..dan sekarang berat saya lebih kurang 60kg..BMI berat normal..tinggi tak lah tinggi mane pun 159cm..rasanya dah cukup kot berat takat ni..xmo kurus lagilah sebab banyak baju lama dah tak boleh pakai kene kecikkan..huhu..

SABAR adalah kunci utama untuk DIET ni..sebab badan nak ambil masa sehari untuk gemok dan juga badan tak ambil masa sehari untuk kurus…biar lambat asalkan selamat..jom saya sharekan info produk Shaklee yang boleh anda pilih untuk DIET..Ianya cuma saranan..terpulang pada anda dan juga bajet ye..tiada paksaan..

Dan satu lagi kalau nak kurus ni kena ingat. Amalan lain kita kena jaga juga. Makanlah Lechitin atau Cinch Shake berbakul2 tapi kalau kerjanya hari2 duk melepak depan TV sambil kunyah potato chip, jangan haraplah nak jadinya. Hati kena kering, semangat kena kuat.

Saya pula sangat gembira sekarang. Baju-baju tak payah berkira, boleh je main sambar. Seluar pun makin longgar.

Tapi… Kena ingat, biar lah kurus atau tembam asalkan sihat!

 CREDIT DARI CPM HONEY NUR HAZLIZA DAN INI PULA KISAH & CARA BERDIET
(Hilang 26kg !) 

8 & 9 bulan pregnant berat bdn saya 85kg...mmg agak ngeri jugak laa tp kalau nak fikir2 kan sgt,mmg kita akan jd stress...of cource stress sbb bdn ni nak pakai lama so x kan la nak biarkan ianya terus gemuk tnpa sbrg usaha utk kecilkan smula...

After saya bersalin,saya nekad jalani 1 diet yg sihat supaya saya dpt berat bdn yg ideal...saya mmg x mudah percaya dgn sbrg pil2 pelangsing yg melambak2 jual kat pasaran tuh...sbb bg saya,biarlah lmbt turun berat ni janji ianya slmt utk saya dan baby sbb saya still bf kan my danish ieman...

Dan salah satu cara yg saya buat,saya mengamalkan pengambilan Lechitin...saya ambil 6 biji sehari, 3 biji after lunch dan 3 biji lg after dinner jam 6 ptg...mmg ketika dlm proses berdiet,saya mmg banyakkan minum air 2-3 liter air sehari agar proses pembuangan toksin berjalan dgn baik & lancar...

Itu adalah cerita2 dan kongsi rahsia mereka yang telah mengamalkan lecithin.

Saya juga dah mula berdiet kerana berat badan dah naik hingga 90kg....mak aiii berat yang tu...laki aku pun dah terkejut berukkk...

Tekad 2015 nak diet aku memulakan dengan langkah baru demi kesihatan aku.

Aku memulakan dengan pengambilan lecithin 5 biji pagi dan 5 biji petang. Setiap hari mengamalkan minuman cinch  dan alfalfa (ratu atau raja segala vitamin). Selang sehari aku ambil herb lax untuk membuang toksik dalam badan yang terkumpul.

Alhamdulillah baru sebulan lebih berat badan aku dah tinggal 86kg...

Tapi senam adalah kunci utama. Jangan duduk saja...banyakkan berjalan atau berjogging.

Insyaallah aku akan berjuang sehingga beratku turun 60kg...berat ideal bg ku...huhuhuhu...sabar ya bu linda...insyallah aku berjaya.

Ingin tahu cara saya berdiet seterusnya?? jgn lupa teruskan membaca my blog  sbb saya akan cube kongsikan dgn smua pembaca2 kisah bagaimana saya menurunkan berat bdn saya dgn cara yg sihat...

Kepada yg berminat utk membeli / mencuba Lechitin, sila emailkan saya seperti biasa
azlinda151076@hotmail.com
atau boleh whatsapp/sms saya 0196205911

Lechitin RM52.50...

Kepentingan Lecithin :
Asasnya, lecithin berfungsi sebagai 'pemecah lemak' (fat emulsifier). Lecithin didapati daripada tisu haiwan dan tumbuh-tumbuhan seperti jagung, telur dan kacang soya.

Kandungan Lecithin :

Asid Linoleik (essential fatty acid) – amat diperlukan oleh badan. Tapi badan kita tidak boleh menghasilkannya, jadi ia perlu diambil melalui diet harian .Kolin – satu komponen neurotransmitter.Asetikolina – bekal biokimia untuk penghantaran mesej di dalam otak & sistem saraf.Inositol – sebagai komponen utama membran / selaput sel dalam tisu di seluruh badan.Kegunaan Lecithin :

PALING UTAMA

Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids).Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol.Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).Membantu kawal paras triglycerides.Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah.Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.

PENTING UNTUK FUNGSI OTAK

Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dsb.Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat. Acethylcholine dihasikan dari cholin. Cholin mudah diperolehi dari lecithin.Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine – kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecitin.

UNTUK KAUM TUA

Lecithin amat diperlukan bagi mereka yang uzur oleh sebab angin, stroke (angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaum tua.Mengurangkan berlakunya masalah pembuluhan tersendat yang menjadi punca darah tinggi, sengal sendi, sejuk kaki dsb.

UNTUK PENGHADAMAN

Lecithin diperlukan untuk menghasilkan bahan kimia yang dipanggil bile daripada kolesterol. Bile amat penting untuk proses penghadaman

UNTUK SEL

Lecithin penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel.Choline & lecithin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita

UNTUK KESIHATAN KARDIOVASCULAR (SISTEM JANTUNG)

Fungsi utama lecithin adalah sebagai “Fat Emulsifier “ ia amat penting untuk perlindungan sistem jantung.Kepada mereka yang nak kuruskan badan, atau kepada mereka yang banyak menggunakan otak (student contohnya), amatlah digalakkan mengambil Lecithin ni sebagai makanan tambahan. Lecithin juga selamat diambil oleh ibu-ibu yang menyusukan anak... 

iklan jap : kita ada yang bermasalah kulit boleh dapat vitamin E baik untuk semua peringat umur.

syukur alhamdulillah, kini saya tahu apa rahsia untuk hilangkan masalah berat bdn...:))

kpd yg masih tercari2 produk apa yg sihat dan bgus utk turunkan berat bdn,sila email saya terlebih dahulu yaa...selamat mencuba...

Saya mencuba untuk diri sendiri dan kesannya amat memuaskan dan produk shaklee adalah  selamat digunakan.

Selamat mencuba !!! :))

Tiada ulasan:

Catat Ulasan