28 Disember 2013

Kursus Communications Skills at Kota Kinabalu

Salam buat semua. Dah lama rasanya aku tidak menulis dalam blog kesayangan aku nih. Sebenarnya masa yang amat terhadap dan kerja yang makin banyak sehingga aku gagal untuk menyiapkan mengupdatekan semua ceta yang banyak dan bersarang dalam camera. Bila tahun la aku nak update semua. Rasanya semakin banyak ceta yg tak sempat diupload lagi.

Bagai mana pun pada bulan April yang lepas aku sempat menghadiri kursus communication skills di Kota Kinabalu, Sabah. Ini adalah pertama kali aku menjejaki ke Kota Kinabalu tanpa suami dan teman2 pejabat. Kerana hanya aku seorang sahaja yang terpilih untuk berkursus di seberang laut. Bertuah punya badan nampaknya.

Perjalanan aku bermula dari Jitra ke Kuala Lumpur dengan menaiki bas. Sepatut jam 6 petang aku sampai. Tapi disebabkan accident di highway dari Ipoh Ke KL jem telah melanda.

Pada jam 9 mlm baru aku spai dan dijemput oleh anak buahku Aimi dan husbandnya. Sempat dia tapau kat aku nasi mamak lg...lapar..

Spai di umah di Damansara aku rehat jap dan berborak dgan anak buahku spai kul 1 pg. Aduh jam 3.50 dah kena bangun. Takut tak sebab untuk ke airport. Biasa la kalau naik Air Asia kena la awal. Aku dah check dari smlm lg.

So aku spai kat airport jam 4.15 pg. Nasib baik counter bag belum buka. Lepak jap kat Starbucks just have are drink and bun.

Tepat jam 7.50 flight ke Kota Kinabalu spai. So perjalanan dari KL ke KK mengambil masa lebih kurang 2 jam 30 minit. Jauh jgk. Perjalanan agak panjang jgk. Pemandangan yang menabjukkan dari udara waktu penerbangan nak landing...woooo...woooo.

Bila spai kat Kota Kinabalu Airport dan selesai urusan imigration untuk memasuki Sabah. Ohh lupa nak gi tau jika kita masuk ke sabah kita perlu memasukikan nama ke Jabatan Imigration Sabah ..perlu my kad ye..after depa scan dia akan bg kat kita slip arrival. Simpan slip tersebut utk waktu blk. Jika tiada masalah akan timbul. Mcm member aku dari Kuala Lumpur lupa nak ambil slip tersebut waktu arrival terpaksa pergi ke Imigration Sabah. Kan dah masalah. Nak buktikan kita masuk bila. Nasib baik la ada flight ticket.  Uuhhhhh...

Selesai sudah...aku gi ambil beg tapi beg aku tiada. Hahahahaha...gi mn lak beg aku nih. Nasib baik la ada counter loss beg...so gi sana tgk2 beg spai dulu pd tuan. Hahahahaha..... slesai semua aku gi amek teksi airport untk ke Hotel. Nasib baik tak jauh sgt. Near nya town Kota Kianabalu.....wah aku dh spai Sabah beb..kk lg.....giler sebentar...

Setiba saja aku di hotel urusetia pun baru spai dari KL depa naik MAS..aku naik AA ...tak pa janji spai. Alhamdullilah selesai segala urusan. Masa utk utk berkursus akan bermula malam nanti. Rehat dulu tenangkan fikiran.

Mcm biasa kelas dimulakan. Maka sebelah petang ye boleh gi jalan2 sekitar bandar KK. Kira ok la ada masa jgk tu sbb urusetia pun sporting giler.... so boleh la aku meninjau nijau keadaan di sana. Berkenalan dengan orang sabahan dan menikmati makanan sabahan dan dpt melihat tempat org.